GeorgeVita έγραψε: ↑14 Ιούλ 2022, 20:50
Re: Η Εξήγηση; Απλουστάτη.
Ναι, είναι τρόπος/συμβολισμός που χρησιμοποιούν για να δείξουν τις συνδέσεις στο "bus" ή σε μιά ομάδα σημάτων.
Σε μερικά σημεία κάνουν και λάθη, σε άλλη σελίδα γράφει AD(8:0) αλλά αφού είναι 8 bits έχει από AD(0) έως AD(7). Με προσεκτική ανάγνωση και εφόσον κατανοήσουμε τι κάνουν, βρίσκουμε και το λάθος στο σχέδιο.
Σε άλλα διαγράμματα, κάποιοι κατασκευαστές "ρίχνουν" τα σήματα σε μιά γραμμή (ας το πούμε "bus") και τα "βγάζουν" κάπου αλλού στο θεωρητικό. Δεν είναι πάντα καλωδιοταινίες ή βύσματα πλακέτας. Μερικές φορές δεν είναι καν ομοειδή σήματα ή τάσεις τροφοδοσίας. Απλά έτσι τους βολεύει για να μη γεμίζουν το σχέδιο με γραμμές (συνδέσεις).
Για το θέμα μας, αν το πρόβλημα βρίσκεται στην εσωτερική δομή του display δεν νομίζω να φτιάχνει. Αυτά τα display είναι λυχνίες κενού με σχετικά υψηλές τάσεις τροφοδοσίας (εδώ δείχνει +/-18V).
.
Ωραία! Έχουμε την επιβεβαίωσή σας. Βασικό αυτό.
Κι εμείς έτσι προχωρούσαμε. Βήμα-βήμα. Και εντάξει. Όπου χρειαζόταν σταματούσαμε. Το σκεφτόμασταν λίγο. Και προχωρούσαμε. Μέχρις ότου πέσαμε επάνω στις μυστηριώδεις ταμπέλες-επιγραφές "ANODE[17:0]" και "GRID[11:0]". Και κολλήσαμε. Αν δεν υπήρχαν αυτές οι ταμπέλες, οι όπως απεδείχθη παντελώς άχρηστες, αν όχι ως παραπλανητικές τότε οπωσδήποτε ως περιττές μιας και ΌΛΕΣ οι σχετικές με αυτές πληροφορίες βρίσκονται ΉΔΗ και αναπόφευκτα θα λέγαμε πάνω στο σχέδιο, τότε σε αυτές πάντως ΔΕΝ θα είχαμε κολλήσει... Τέλος πάντων. Μάθαμε πάλι "ένα σωρό πράγματα"... : )
Για το θέμα μας, ναι, όπως τα λέτε.
Όμως, αναζητώντας που επακριβώς -σε ποια σελίδα- είχαμε δει μέσα στο manual την αναφορά των τάσεων -18V/+18V σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των segments -και με την ευκαιρία να δώσουμε, επιτέλους, και τα πλήρη στοιχεία του:
Agilent Technologies, "Agilent 34401A Multimeter Service Guide", Edition 5, March 2003, Malaysia,
στο "Ch.5 Theory of Operation, Front Panel", στην εκ των κάτω σειρά 9, ήτοι στην αρχή της εκ των κάτω 3ης παραγράφου, η πρώτη πρόταση λέει:
"Display anode
and grid voltages are +18 volts for an “on” segment and –18 volts for an “off” segment."
Αλλά μια τέτοια διατύπωση ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ, καθότι, αν την εκλάβουμε κυριολεκτικά, τότε οφείλουμε να συμπεράνουμε ΛΟΓΙΚΑ πως ΚΑΘΕ segment, εκτός από ΜΙΑ ΑΝΟΔΟΣ που το ίδιο είναι, ελέγχεται ΚΑΙ από ΈΝΑ αποκλειστικά δικό του ΠΛΕΓΜΑ, ήτοι, για τα 18 segments θα έπρεπε το VFD να έχει 18 GRIDS και όχι μόνον τα 12, όπως αυτά φαίνονται, αριθμούνται, και συμμετέχουν ουσιαστικά στο διάγραμμα, μιας και 12 είναι και οι απαραίτητοι έξοδοι "GRID" του driver προς το VFD.
Εν πάση περιπτώσει. Στο θέμα μας. Να μια δυνατή εξήγηση της
συγκεκριμένης βλάβης -ΑΝ αυτή είναι πράγματι εσωτερική- εξακολουθώντας -παρά τα ως άνω γραφόμενα στο manual, και μέχρι αποδείξεως του εναντίου- να χρησιμοποιούμε το μοντέλο μας:
Τώρα. Αν και το σχήμα μιλάει από μόνο του πια, θα δώσουμε και πάλι μια κάπως λεπτομερή Περιγραφή -κι ας επαναλαμβάνονται εδώ μερικά από αυτά που ήδη είπαμε σε προηγούμενο μήνυμα.
Λοιπόν. Στο ως άνω απόσπασμα από το Μοντέλο μας για το VFD, έστωσαν οι 2 χαρακτήρες που εν μέρει φαίνονται -από τους συνολικά 12 του VFD- οι οποίοι και σχηματίζονται από τις 2 Πολυ-Ανοδικές Τριόδους που φαίνονται στο σχήμα μέσα στα 2 Περιβλήματά τους: Κόκκινο και Κυανό και έχουν τα 2 Πλέγματά της επιλογής τους ομοίως Κόκκινο και Κυανό, αντιστοίχως. Έτσι, θα αναφερόμαστε παρακάτω σε όλα αυτά (Χαρακτήρες, Τριόδους, Περιβλήματα, Πλέγματα) με τα ίδια τα γράμματα των Πλεγμάτων τους :
G και
G'.
Έστω τώρα ότι, επίσης για όλα τα παρακάτω, θεωρούμε πως βρισκόμαστε χρονικά μέσα σε μια Περίοδο λειτουργίας του VFD, η οποία Περίοδος μετέχει της πρόκλησης του Οπτικού Μεταισθήματος. Μέσα στην εν λόγω περίοδο λοιπόν: (α) Κόκκινο Χρώμα σημαίνει επιλογή Φωτισμού του Μόνον Ενός Χαρακτήρα, που έτσι δείχνει Φωτινός Πράσινος στο VFD και στο σχήμα είναι ο
G, (β) Κυανό Χρώμα σημαίνει επιλογή Σβησίματος Κάθε Άλλου Χαρακτήρα από τους άλλους 11, που έτσι δείχνουν Σκοτεινοί Μαύροι στο VFD, και στο σχήμα Ένας από αυτούς τους 11 Χαρακτήρες είναι ο
G', ενώ (γ) η κυανή τελεία μεταξύ των
G και
G' σημαίνει τους άλλους Σκοτεινούς οι οποίοι ευρίσκονται, ενδεχομένως, μεταξύ αυτών των δύο.
Έστω στην συνέχεια -όπως υπέδειξε ο Γιώργος- ο Φωτεινός Πράσινος Χαρακτήρας του
G απαιτεί -μεταξύ άλλων- για τον σχηματισμό του όπως Φωτίσει το άνω Οριζόντιο Segment της Ανόδου
Α και να Σβήσει το κατακόρυφο μεσαίο άνω Segment της Ανόδου
I, όπως π.χ. συμβαίνει κατά τον σχηματισμό του Χαρακτήρα
Μηδέν 0.
Έστω τέλος ότι τουλάχιστον σε έναν από τους 12 Χαρακτήρες, π.χ. εδώ της Πολυ-Ανοδικής Τρίοδου
G', και μεταξύ των εκ κατασκευής φυσικώς κειμένων πάρα πολύ κοντά Ανόδων, π.χ. για τα
συγκεκριμένα segments που μας ενδιαφέρουν
Α και
Ι, έχει, λόγω βλάβης -π.χ. για έναν τουλάχιστον από τους πιθανούς λόγους που αναφέραμε σε προηγούμενο μήνυμα-, δημιουργηθεί σταθερό βραχυκύκλωμα μεταξύ των Ανόδων
Α και
Ι ή υφίσταται δυναμική διαρροή -που ενεργοποιείται π.χ. από μια τιμή και πάνω,
ένα κατώφλι, της διαφοράς των δυναμικών των Ανόδων
Α και
Ι- κάτι που φαίνεται εδώ σαν ορθογώνιο κίτρινο περιεχόμενο μέσα σε κόκκινο πλαίσιο το οποίο ενώνει παρασιτικά μεταξύ τους τις εν λόγω Ανόδους
Α και
Ι μέσα στην
G' και φέρει ως όνομα το
s.
Πλην όμως αυτό είναι αδύνατον, αφού λόγω του
s και ακολουθώντας την διαδρομή του
I από το
G' πίσω στο
G προκύπτει ότι το
I *Δ*Ε*Ν* μπορεί να σβήσει. Κι έτσι κάθε φορά που ανάβει το "A" ανάβει οπωσδήποτε και το "Ι" καθώς και κάθε φορά που ανάβει το "Ι" ανάβει οπωσδήποτε και το "Α" εμφανίζοντας και στις δύο αυτές περιπτώσεις ένα Φωτεινό άνω μικρό κεφαλαίο ταυ - όπως δείξαμε σε προηγούμενο μήνυμα με την σχετική φωτογραφία του VFD του 34401Α.
Κι αυτή μπορεί πράγματι να είναι η εξήγηση μιας τέτοιας εσωτερικής βλάβης.
.