Όπως ήδη είπαμε : Δοκιμάζουμε να βελτιώσουμε τις δικές μας δυνατότητες στον χειρισμό της Maxima "αλιεύοντας" διάφορα "κατάλληλα" -όπως τουλάχιστον αρχικά νομίζουμε - κι ας τελικά "σπάσουμε τα μούτρα μας" : ) - θέματα από το διαδίκτυο. Έτσι και στο επόμενο θέμα, που έχει και πάλι να κάνει με την "δευτεροβάθμια", την οποία ήδη την χρησιμοποιήσαμε -αλλά "με νούμερα και γράμματα"- ως παραδειγματική εισαγωγή στην Maxima.
Λοιπόν.
Στην δημοσίως προσβάσιμη ομάδα του Φο Μπιζού "Μαθηματικό Εργαστήρι"
-
με ~18,000 μέλη "παρακαλώ" : ) (άγνωστον το αν είναι αγορασμένα ή όχι, καθότι, όπως είπαμε κι άλλοτε : "Φο Μπιζού είναι αυτό" : )
-
δημοσιεύθηκε τις προάλλες ως θέμα συζήτησης μια φωτογραφία με το εξής περιεχόμενο:
"Η εξίσωση αx^2 + βx + γ = 0 με α=/=0 και Δ<0 είναι αδύνατη. Σωστό ή Λάθος; (Άλγεβρα Α' Λυκείου) (Ερώτηση σε διαγώνισμα σχολείου)"
https://www.facebook.com/groups/119060981470596/posts/7651391631570789/
Εδώ βέβαια το ερώτημα με την "δευτεροβάθμια" είναι "θεωρητικό" : δεν έχει νούμερα, έχει γράμματα. Οπότε, ένα Δικό Μας Θέμα που ανοίγει έτσι είναι το αν μπορούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό με την Maxima. Κι η απάντησή μας την στιγμή αυτή είναι πως : εμείς δεν το κατορθώσαμε ακόμα - είπαμε : τουλάχιστον μέχρι την στιγμή αυτή. Και τι καταφέραμε; "Καταφέραμε" : ) όπως πρώτα το αντιμετωπίσουμε "όπως όλοι", με-χαρτί-και-με-μολύβι, να φθάσουμε σε έναν τύπο, κι ύστερα να ζητήσουμε μια επαλήθευση αυτού του τύπου που βγάλαμε με την Maxima. Αλλά βέβαια με τον τρόπο αυτόν το Δικό Μας Θέμα που βάλαμε παραμένει ανοικτό = Θα επανέλθουμε; - "Θα προσπαθήσουμε ακόμα περισσότερο" : ) Μέχρι τότε όμως ας δείξουμε πρώτα τι κάναμε εκεί:
https://www.facebook.com/petros.ez/posts/pfbid02JrzH9D61g6LX4eXRLKTsrDtopVUq2gP8eKwjJwG3aJEfa34Wf5vsmVuz7uqmErezl
Ι/ΙΙ
ΝΑΙ, ΣΩΣΤΑ, ΕΙΝΑΙ "ΑΔΥΝΑΤΗ"...
.
- - Χε! Χε! - Μετά από 124 comments και 3 shares, ας το πάρουμε πια απόφαση πως "εμείς" πάντα παραλείπουμε κάθε τι από "εμάς" εννοούμενο "ευκόλως" - Έτσι κι εδώ - Παίρνουμε, με τους πασίγνωστους -στην ειδική αυτή περίπτωση- μετασχηματισμούς ισοδυναμίας εκφράσεων
-
και με την νέα αυτή ευκαιρία, για να μην ξεχνιόμαστε , στην Maxima σχεδόν τα πάντα Είναι Εκφράσεις
-
την ισοδύναμη έκφραση του αριστερού μέλους της εξίσωσης, που ειδικώς εδώ, με την ερμηνεία :
α = / = 0 , Δ < 0
έχει τελικώς * μ ι α * ερμηνεία ως:
[ 1 / ( 4 α ) ] { ( 4 α^2 ) [ x + β / ( 2 α ) ]^2 + | Δ | }
ήτοι έχει ως ερμηνεία * έ ν α * γινόμενο δύο αριθμών:
[ Μη-Μηδενικός ] Χ { Θετικός }
το οποίο έτσι ορίζεται * π ά ν τ α * έχοντας ως αποτέλεσμα * έ ν α ν *
μη-μηδενικό
αριθμό, οπότε η απάντηση "μας" στην ερώτησή "μας" είναι : "Σωστό"! - - Και Ευτυχούμε ! - -
Καθώς και τι κάναμε ύστερα ως επαλήθευση - πάλι εκεί:
II/II
10 - MAXIMA : ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ ΠΟΥ ΝΑΙ, ΣΩΣΤΑ, ΕΙΝΑΙ "ΑΔΥΝΑΤΗ"...
.
δίνοντας δηλαδή υπό τα Windows στην Maxima, το ρομπότ, τις διαταγές - μία-μία ή όλες τους μαζί, με [CTRL]+[C] (copy) και [CTRL]+[V] (paste), από το ακόλουθο κείμενο:
- - - - -
f : a*x^2 + b*x +c;
g : ( 1 / ( 4*a ) )*( ( 4*a^2 )*( x + b / ( 2*a ) )^2 - ( b^2 - 4*a*c ) );
D : b^2 - 4*a*c;
h : ( 1 / ( 4*a ) )*( ( 4*a^2 )*( x + b / ( 2*a ) )^2 - D );
is (h=g);
is (h=f);
is(expand(h=f));
- - - - -
.